tirsdag 25. oktober 2011

Produkttesting

På de såkalte "rosabloggene" dukker det stadig opp mer eller mindre skjult reklame - i form av produktomtaler, liksomtester og "tilfeldig" namedropping. 
Dette virker jo å være grei butikk, i følge diverse artikler får de faktisk såpass med penger for dette at det blir skattbart.

Så da har jeg tenkt litt på dette, og kommet frem til følgende:
Jeg tar på meg å teste - primært sammenligningstester - diverse produkter. Gitt at jeg får dem gratis; i det minste at jeg får beholde vinneren. Jeg lover at produktet vil bli omtalt og behørig beskrevet, og at jeg så langt mulig vil gjøre en reell og fair sammenligning. Jeg vil også gjøre et ærlig forsøk på å hensynta faktorer som pris, brukervennlighet og kvalitet. Design vil jeg uttale meg om, men så lenge det ikke har noen praktisk betydning vil det ikke påvirke resultatet - jeg er tross alt mann, og har i følge kona dårlig øye for farger, stil og detaljer.
Jeg vil teste med integritet. Hvis produktet suger så sier jeg det. Hvis produktet til 100,- er like bra som motparten til 1000,- så vinner den billigste. Jeg vil forvente at et dyrt produkt er bedre, men at et produkt er billig fritar det ikke fra å prestere. 
Jeg lover at ikke alle produkter blir anbefalt. Jeg lover faktisk at bare de produktene jeg synes er verdt sin pris blir anbefalt.

Så da er det bare å kjøre på... Sånn for å komme i gang har jeg laget en liten liste over ting jeg kunne tenkt meg å sammenligne (fordi jeg har lyst på dem, dette handler om å teste ting jeg kan uttale meg om. But, of course, ønsker du at jeg skal teste skateboards så gjør jeg det. Bare ikke forvent at anmeldelsen kan brukes til noe som helst annet enn dasslitteratur);
  • Pulsklokker
  • Sykkelsko
  • Sykkelholdere for iPhone
  • Øreklokker for trening
  • Vask- og smøremidler for sykler
  • Whiskyglass
  • Brødrister
  • Wedger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar